Púť po stopách sv. Františka (4.)

Assisi

Dnes sme putovali do rodného mesta  sv. Františka do Assisi.

Cestou v autobuse opäť zasväcujeme začiatok dňa modlitbou ranných chvál a o chvíľu už vchádzame do majestátnej baziliky sv. Františka.  Zostupujeme do hrobky sv. Františka a slávime tu sv. omšu. Páter Lucián ju obetuje za farníkov Karlovej Vsi a Spojenú školu sv. Františka. Povzbudzuje nás, že  ak Pán bude naše jediné dobro potom ho môžeme všetkým štedro rozdávať. Prichádzame k jeho telesným pozostatkom, aby sme ho prosili aby nám vyprosil u Pána milosť aby sme žili čisté evanjelium bez komentárov, podobne ako aj František nechcel aby jeho regula (ktorú sme si včera čítali) nemala žiadne komentáre. Strávime tu aj chvíľku  v osobnej modlitbe a máme možnosť  zapísať úmysly na sv. omše v bazilike.

Pokračujeme v moderovanej prehliadke baziliky s pátrom Petrom Hrdým zo Slovenska. Bazilika pozostáva z dolného kostola, kde sa v podzemí nachádza aj hrob sv. Františka okolo ktorého sú pochovaní  jeho 4 spolubratia a  hornej baziliky ako jednej stavby. Steny dolnej a hornej baziliky sú  bohato vyzdobené freskami okrem iného od Cimabueho a Giotta. Na záver odbornej prehliadky páter Peter nás povzbudil, aby sme nosili v srdci všetky pocity Ježiša Krista a životné rany prijímali ako prostriedok k tomu, aby Ježiš mohol v nás kraľovať. Vďaka týmto ranám budeme schopní viac vnímať a prijímať druhých ľudí.

Poobede sa presúvame na ďalšie františkánske pútnické miesto, do starobylého  kostola sv. Damiána, kde František počul to známe volanie z kríža: „Chod o oprav môj dom!“. Pri tomto kostole žila so svojim sestrami  sv. Klára.  V oratóriu kláštora si pripomínane a čítame známu Františkovu „Pieseň brata Slnka“, ktorá je oslavnou piesňou na Boha a jeho stvorenstvo. Je to práve záhrada tohto kláštora, kde ju sv. František napísal.

Na záver dňa navštívime Baziliku sv. Kláry, kde je aj pochovaná.  V tejto bazilike sa nachádza aj originál kríža z kostola San Damiano, pred ktorým zotrvávame na osobnú modlitbu.

Putovanie dnešného dňa končí výbornou večerou v našom pohodlnou hoteli a poniektorí sa ešte zúčastňujú adorácie v kostole Porciunkuly, ktorý sa nachádza v blízkosti nášho hotela.