Cyklopúť: Levoča

mini cyklo1Ôsma cyklopúť. Prvýkrát bez sprievodného vozidla. Všetku batožinu si vezieme sami. Je nás štrnásť a putujeme do Levoče a potom do Šaštína.

Ôsma cyklopúť. Prvýkrát bez sprievodného vozidla. Všetku batožinu si vezieme sami. Je nás štrnásť a putujeme do Levoče a potom do Šaštína.

1. deň: Bratislava -> Nitra (97 km, 1 defekt, 0 pádov)

V Nitre nás privítala sestra Samuela, ktorá sa nedávno vrátila z Vatikánu. V Dome sv. Marty obsluhovala pápeža Františka (viac sa dozviete z Katolíckych novín číslo 27, strana 13). Spali sme v kňazskom seminári.

2. deň: Nitra -> Banská Bystrica (130 km, 1 defekt, 0 pádov)

Ráno sme sa zúčastnili na svätej omši v katedrále. Počas putovania sme sa zastavili v Hronskom Beňadiku. Najskôr v pekárni, potom v starom benediktínskom kláštore. Naše oči najviac tešil pohľad na tabule s nápisom Banská Bystrica: najskôr so zeleným podkladom, potom s modrým a nakoniec s bielym. Prespali sme v Diecéznom centre Jána Pavla II.

3. deň: Banská Bystrica -> Važec (92 km, 0 defektov, 0 pádov, Čertovica)

Ráno sme mali svätú omšu v kaplnke rádia Lumen. Nasledovala prehliadka rádia a rozhovor. Keď sme konečne vyšli na Čertovicu, urobili sme si dlhú prestávku. Potom nasledoval dlhý zjazd a zopár "výjazdov". V Diecéznom centre pre mládež vo Važci sa s nami mladí animátori z Trnavy  podelili o večeru. Ďakujeme!

4. deň: Važec -> Levoča (51 km, 1 defekt, 0 pádov)

Krásna jazda s krásnym výhľadom. Vysoké Tatry po strane prednej brzdy a Nízke Tatry po strane zadnej brzdy. Zastavili sme sa v Spišskom Štvrtku, kde nás privítal brat Michal. V Levoči nás privítala vojenská dychovka a pozdraviť nás prišíel aj otec biskup Rábek. Po obede sme z bicyklov zložili batožinu a takto odľahčení sme pokračovali vo výstupe na Mariánsku horu.

5. deň: Levoča

Doobeda sme boli na slávnostnej svätej omši, ktorú slúžil kardinál Jozef Tomko. Poobede sme sa prešli po meste a pomodlili sme sa ruženec. Zajtra vyrážame na cestu do Šaštína.