Cyklopúť Bratislava – Levoča (6. - 8. deň)

Cykloput6_miniRáno nás budí nie moc prívetivo – prší. Plný negatívneho elánu sa tackáme na svätú omšu. Po omši to už je klasický scenár: raňajky, rozlúčka...

Levoča - Rožňava

Prvú zastávku dávame v Spišskom Štvrtku kde nás vrelo  nám víta páter Witold. Ukazuje nám kostol v ktorom pôsobí a aj krásnu kaplnku. Odtiaľto začína byť cesta zaujímavá. Mierime na Slovenský raj kde nás čaká dlhé tiahle stúpanie. Začína to nevinnou zvážnicou ktorá sa po 2 km mení na celkom slušný stupáčik. Tento stúpačik sa razom mení na stúpák ktorého dĺžka meriame na 15 km . Drina je odmenená nádherným výhľadom na okolité končiare. Po chvíľach kochania sme si všimli že to čo nás ráno rozhodilo a negatívne naladilo je opäť za nami – dážď. Rýchlo si z auta vyberáme pršiplášte a hybáááj dolu kopcom. Odtiaľto si to šinieme na dedinku Stratené a odtiaľto cez ďalší stupák do Dobšinej kde si dávame zaslúžený obed. Prichádzajú sa na nás pozrieť aj domorodý ľudia. Znova sa začína zmrákať. Rýchlo vyrážame a zároveň aj unikáme tej obrovskej čierňave ktorá sa na nás hrnie. Unikli sme. Ešte posledný krát zastavujeme v kaštieli Betliar.

Po krátkej prehliadke nám už nič nebráni v ceste do cieľa. Rožňava.

Rožňava – Malý Krtíš

Zobúdzame sa skoro o 6:00 budíček. Dnešný deň má byť veľmi náročný preto si nechávame trocha rezervu. Ráno pochopiteľne svätá omša a potom každodenný proces.

Rožňavu opúšťame o 8:45. Cesta je plná nákladiakov a navyše fúka silný protivietor ideme smerom na Tornaľu,. Tu si dávame prvú prestávku .Odtiaľto ideme smerom na Rimavskú Sobotu. Mysleli sme si že dnešný deň bude v duchu dlhej rovinatej veternej cesty. Všetko sme si mysleli dobre až na tú rovinatú. Táto cesta nás prekvapila svojimi tiahlymi kopcami častým hore-dole. Po tomto dlhom ťažkom úseku prichádzame konečne do Rimavskej Soboty. Tu máme obed a rozmýšľame o tom či ďalšia polovica našej cesty overí to čo ešte v nás ostalo. Vyrážame vzduch má teplotu 32 C. Je dusno. Cesta nás nesklamala dlhé tiahle kopce a silný protivietor sú dnes proti nám na plnej čiare.

Do Lučenca prichádzame práve na čas. Zhruba 9 minút po príchode začína riadny lejak ktorý trval zhruba pol hodinku. Teplota razom klesla na 23. oprášili sme zase pršiplášte a vydali sme sa na cestu. Z Lučenca to už bolo to pravé orechové to čo sme čakali celý deň. Žiadny kopec až na pár ,,spomalovačov“. Nálada sa razom vrátila do normálu a aj cesta rýchlejšie ubiehala. Ani sme sa nenazdali a pred nami sa po zjazde vynára tabuľka Malý Krtíš. Hneď na prvom rázcestí zisťujeme čo to je dedina. Je to jedna rodina. Všetci o všetkom vedia. Páter Lucián volá pani ktorá nás mala na starosti a v tom momente sa pri nás zastavuje pani a ukazuje cestu a vraví ,,všetci už na vás čakajú“. A predstavte si je to pravda. Všetko je pripravené. Cestu k jedlu nám bráni iba posledný desiatok ktorý sme sa pomodlili v krásnej kaplnke. No ale opäť k jedlu. Podáva sa výborný guľáš a po ňom zákusky od výmyslu sveta. Ovšemže všetko je domáce čiže patričnú kvalitu je cítiť. Po tejto hostine máme malú debatu s birmovancami a po nej nás odprevádza jeden pán k nášmu miestu odpočinku. Tento objekt bol ešte pred nedávnom mliekarňou ale teraz je z neho celkom slušný študentský dom.

Dnes sme mali aj oslavu. Oslávencom bol Tomáš. Z tohto dôvodu sme mali ešte večer malé pohostenie. Po ňom sa už každý isto tešil do postele.

Malý Krtíš - Komárno

Toto ráno silno pripomína to predošlé budíček taktiež o 6:00. Je tu  však jeden rozdiel dnes sa stáva ešte ťažšie. Celú noc pršalo a aj ráno nebolo výnimkou len ťažko sa hľadá nádej na to, že sa vyčasí.

Ľahké raňajky odtiaľ hneď na bikoch do Veľkého Krtíša na svätú omšu. Po svätej omši sa počasie trocha umúdrilo. Ale ešte stále to je na dlhé rukávy a vyzerá to tak že to aj tak ostene minimálne do obeda. Z Veľkého Krtíša ideme smerom na Šahy (50km). V Šahách si dávame krátku pauzu predĺženú kvôli maďarským turistom ktorí nám blokujú kostol. =).

Po Šahách to je Štúrovo. Jazda sa znateľne zrýchlila z dôvodu silného zadobočného vetra. Za hodku a pol sme v Štúrove máme za sebou 109 km. Parkujem na nábreží oproti ostrihomskej bazilike. Je ozaj obrovská a krásne. Po výdatnom obede sa len sťažka vraciame do sediel a mierime si to rovno na kopec za tou krásnou bazilikou. Aj z vnútra je nádherná – samý mramor. Vraciame sa späť na Slovensko a upaľujeme smerom na Komárno. Po dlhšom uvažovaní sme si spravili formáciu ktorá dokonale rozrážala vietor. AVG hneď stúplo na 27km/h.

To čo vyzeralo v Štúrove na dlho (50 km do Komárna) nám ubehlo veľmi rýchlo a šetrne. V Komárne sme sa najedli na fare a odtiaľ sme sa na noc uložili v novučičkom internáte s posteľami!!!!!!  Tak teda dobrú noc.