Bratislava

Farský splav

VlcekAj vo vodáckej sezóne 2013 pokračujeme v začatej tradícii a opäť sme sa vyplavili na Malý Dunaj. Po nultom a prvom ročníku bratia minoriti kompletne vymenili svoju zostavu a na vodu poslali dvoch mladých nováčikov – bratov Tomášov.

Aj vo vodáckej sezóne 2013 pokračujeme v začatej tradícii a opäť sme sa vyplavili na Malý Dunaj. Po nultom a prvom ročníku bratia minoriti kompletne vymenili svoju zostavu a na vodu poslali dvoch mladých nováčikov – bratov Tomášov. Nie sú to však jediné zmeny: niektoré rodiny posilnili svoje posádky novými členmi a pridali sa tiež noví účastníci.
Z Karlovej Vsi sme vyrazili v piatok, 28. júna, presne o 17:00 miestneho minoritského času, ktorý je však v porovnaní s miestnym karloveským časom asi o 15 minút pozadu. Po hodinovej jazde autobusom sme dorazili do kempu u Matisa pri Eliášovciach. Tam sme postavili stany, zapálili oheň a zjedli večeru s vlastných zásob. Zoznámili sme sa, potykali sme si (na čas splavu) a išli sme spať.
V sobotu ráno nám priviezli lode, veslá a záchranné vesty. Každý si zobral, čo potreboval a vyplávali sme. Veslovali, ako sme najlepšie vedeli, napriek tomu niektoré lode striedavo skúmali oba brehy. Nie a nie nabrať priamy smer... Na obed sme sa zastavili v Jelke. Celý deň sme mali pekné počasie. Sobotnú etapu sme ukončili v kempe pri Potônskych lúkach, kde pre nás páter Tomáš najprv odslúžil svätú omšu, potom sme zjedli pripravený guláš, postavili stany, oslávili meniny Petrov a Pavlov a dlho do noci sme sa rozprávali pri ohni.
Nedeľu sme začali svätou omšou. Po nej nasledovali raňajky, balenie a ďalšia plavba. Bolo zamračené, teplota trochu klesla, chvíľku mrholilo, fúkal vietor a boli vlny. Na jednom úseku sa vietor zmenil na protivietor a hoci sme sa plavili dolu prúdom, ak by sme prestali veslovať, vietor by nás odvial späť. Spestrením nedeľného dňa bola hrádza, pred ktorou sme sa museli vylodiť, preniesť člny a znovu nalodiť. Už-už sme chceli splav predčasne ukončiť, ale keď sme sa naobedovali vyšlo slnko a nedalo sa inak, iba pokračovať v plavbe. Tak sme sa úspešne doplavili do dedinky Jahodná, kde sme z lodí prestúpili do autobusu a vrátili sa domov.
Srdečne vás všetkých pozývame na štvrtý ročník, ktorý sa uskutoční vo vodáckej sezóne 2014. Vaše pochybnosti snáď rozptýli fakt, že splav zvládli aj trojročné deti.